Heb jij een narrowcastingscherm in je wachtruimte of op je werkplek? Vaak wordt er niet veel aandacht besteed aan de content die op het scherm te zien is. Dat betekent dat niet alles eruit gehaald wordt wat erin zit. Wij helpen je met een aantal manieren waarop je wel meer resultaat kunt boeken door middel van een narrowcasting systeem.
Plaatsing van een narrowcastingscherm
Voordat we ingaan op verschillende manieren waarop je het scherm aantrekkelijker kan maken door met het systeem te werken, vertellen wij je waar jij je scherm het beste kunt plaatsen. In de meeste gevallen kijken mensen niet vaak op het scherm omdat deze op een plek hangt waar zij speciaal naartoe moeten lopen. Dat werkt meestal niet. Het is de kunst om een plek te kiezen waar mensen van nature elke dag wat tijd doorbrengen. Hieronder noemen wij een paar plekken op waar jij je scherm kunt hangen om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
- Bij het koffiezetapparaat. Het is zelfs mogelijk om een scherm in een koffiezetautomaat te plaatsen. Als je ervoor zorgt dat het scherm op ooghoogte wordt geplaatst, kijken mensen er automatisch naar en ben je er zeker van dat er naar je scherm gekeken wordt. Mensen moeten immers wachten tot hun kopje koffie klaar is en dat is een mooi moment om eens te lezen wat er op het scherm getoond wordt.
- Bij de printer. Dit is eigenlijk met hetzelfde idee als het koffiezetapparaat omdat mensen hier niets te doen hebben aangezien ze moeten wachten tot de printer klaar is. Goed moment om even op het scherm te kijken.
- In je wachtruimte. Als je bijvoorbeeld een tandartspraktijk hebt is het leuk om een narrowcastingscherm in de wachtruimte te hangen. De wachtende patiënten zullen zich minder vervelen omdat ze wat te doen hebben. Hang deze wel op een plek waar alle wachtenden hem kunnen zien.
Personaliseren
Om je werknemers of klanten te betrekken bij de informatie is het belangrijk dat deze als persoonlijk aanvoelt. Probeer dus vanuit een werknemer te denken of vanuit een klant en bedenk wat zij graag willen horen. Als je dit combineert met wat jij over wil brengen heb je de perfecte formule te pakken. Vaak denkt een ondernemer alleen aan wat hij wil vertellen maar het moet de doelgroep wel aanspreken als je wil dat de boodschap overkomt. Je kan hier het beste een onderzoek naar doen. Zo kun je bijvoorbeeld een bedrijf inschakelen om Eye tracking testen uit te voeren waarbij de optimale plaats voor de informatie op het scherm wordt onderzocht of A/B testen waarbij twee verschillende campagnes worden getest en de respondenten kiezen welke ze het meest aanspreekt. Op die manier zorgt je campagne ervoor dat de doelgroep zich echt aangesproken voelt.
Denk aan je doelgroep
Bij beide manieren gaat het er eigenlijk om dat je in de huid kruipt van je doelgroep en niet alleen bezig bent met het zenden van de informatie die jij kwijt wil. Het moet de doelgroep eerst aanspreken voordat zij op je scherm kijken en er informatie van lezen.