Voordelen Instagram voor bedrijven

Veel bedrijven gebruiken Instagram al. Dat is niet voor niets. Instagram stelt bedrijven in staat om een verhaal te vertellen in beelden. Over het algemeen verwerken mensen visuele content sneller dan tekst, waardoor een boodschap overbrengen een stuk gemakkelijker gaat. Met beelden kun je goed je producten promoten of je doelgroep meenemen voor een kijkje binnen het bedrijf.

Hashtags

Een belangrijk onderdeel om rekening mee te houden als je met je bedrijf wil gaan promoten op Instagram zijn de hashtags. Door de hashtags kan Instagram jouw post groeperen met andere berichten over hetzelfde onderwerp. Daardoor wordt je kans groter dat jouw bericht in de Explore komt te staan, waardoor je ook zichtbaar bent voor mensen die jou niet volgen.

Interactie

Om goed met je doelgroep in contact te komen is het belangrijk om ook interactie te hebben met je volgers. Hierdoor is het ook slim om andere accounts te volgen en regelmatig op hun berichten te reageren. Doordat er al veel concurrentie is op Instagram is het belangrijk dat je met een specifieke doelgroep werkt. Daarom is het belangrijk dat je je doelgroep goed leert kennen en ontdekt wat zij relevante content vinden. Mocht je hiermee niet erg bekend zijn dan kun je altijd de hulp inschakelen van een online marketing consultant of interim online marketing specialist.  

Adverteren

Daarnaast is er altijd nog de optie om via Instagram te adverteren. Dit kan via het nieuwsoverzicht, maar ook in de stories. Ook hierbij is het belangrijk dat je content creëert die past bij je doelgroep. In het begin kun je dan ook advertenties testen en daarmee kijken wat voor jouw doelgroep werkt. Hierbij kun je denken aan het wel of niet tonen van mensen, of je een serieuze of juist grappige ondertoon wil en of je een professionele gemaakte foto wil of juist zo spontaan mogelijk.