Beter gevonden worden in Google

Artikel marketing om je doelgroep te bereiken

Steeds vaker gebruiken internetmarketing bedrijven artikelmarketing als belangrijk onderdeel van hun online marketing strategie. Op zich een uitstekend idee, als je het maar op de juiste manier aanpakt.

Goed vindbaar in de zoekmachines

Om beter gevonden te worden in zoekmachines is een online marketing strategie van groot belang. Elk bedrijf of elke dienst wil immers zo hoog mogelijk scoren in de zoekmachines. Alleen op die manier wordt hun website goed gevonden en trekken ze veel bezoekers. Internetmarketing bedrijven weten dat en naast het optimaliseren van websites speelt artikelmarketing dan ook een grote rol hierin. Door artikelen met daarin links naar jouw website toe te voegen aan andere websites, krijgt jouw website meer waarde en zal je hoger gaan scoren in de zoekmachine. Uiteraard dienen deze artikelen en links wel relevant te zijn.

Beter gevonden worden in Google

Bereik je doelgroep

Bij artikelmarketing draait het om het plaatsen en verspreiden van artikelen die relevante links bevatten naar de desbetreffende website. Deze in-content links worden gezien als een waardevol gegeven en zijn dus een belangrijk onderdeel van een internetmarketingstrategie. Toch is het niet zo dat er lukraak artikelen op sites geplaatst moeten worden om een hogere positie in de zoekmachine te scoren. Zowel het artikel als de website waar het artikel op geplaatst wordt, dienen aan een aantal eisen te voldoen:

  • Ten eerste dienen er websites en blogs geselecteerd te worden die relevant zijn voor jouw website. Bijvoorbeeld een hovenier plaatst een artikel op een tuinierenblogsite.
  • Daarnaast dient de blogsite ook echt kwalitatieve informatie te bevatten en niet alleen maar commerciële praatjes met links naar websites.
  • Het is ten slotte ook erg belangrijk dat je zelf ook een sterk artikel met nieuwswaarde schrijft waar je de link in verwerkt naar je eigen website.

Zelf een artikel schrijven

Schrijf zelf een artikel voor een blogsite

Wanneer je een goed kwalitatief en informatief artikel hebt geschreven met hierin een link verwerkt naar jouw website, kun je deze aanbieden op relevante blogsites. Deze sites trekken bezoekers die geïnteresseerd zijn in het onderwerp waar jij over geschreven hebt. En zijn dus ook geïnteresseerd in jouw artikel. Uiteraard bied je dit artikel slechts aan één site aan, omdat er anders sprake is van duplicate content. En daar word je door de zoekmachines vervolgens weer op afgerekend. Artikelmarketing is dus meer dan enkel en alleen artikelen en blogs plaatsen of publiceren op verschillende sites. Er komt zeker meer bij kijken en zolang je dat in de gaten houdt, is dit een uitstekende internetmarketing strategie.