webshop reviews optimaliseren

Haal het maximale uit productreviews: 3 tips!

Het is voor veel organisaties duidelijk dat product reviews toegevoegde waarde hebben. Je ziet bijvoorbeeld grote webshops al vele jaren de product reviews benutten om meer uit hun mogelijkheden te halen. Bovendien hebben ze door hoe ze de klant kunnen stimuleren om een review te plaatsen. Het is echter nog lang niet overal goed verzorgd. Werken met product reviews op Feedbackcompany.com kan werken. Er zijn echter nog 3 tips die we graag met je delen.

Eenvoudig laten plaatsen

Een belangrijke manier om meer met goede product reviews te doen, is zorgen dat je meer reviews ontvangt. Daarom moet je het de consument niet te lastig maken om een review te plaatsen. Maak het aan de andere kant ook weer niet te simpel om wel goede reviews van kwaliteit te kunnen verzamelen. Feedbackcompany.com kan hierbij helpen. Het is belangrijk om de review meer te laten doen dan alleen ene cijfer geven. Laat ook ruimte voor wat informatie bij de beoordeling. Ook zorg je dat het persoonlijk gemaakt wordt. Een naam erbij achterlaten is dan wel het minste. Zo zorg je ook dat je je meer kan richten op de doelgroep. 

Follow-up e-mail benutten voor meer reviews

Wil je meer reviews ontvangen? Dan is het belangrijk om klanten te stimuleren om deze te schrijven. Dat doe je bijvoorbeeld met een follow-up e-mail. Dit is een bewezen effectief middel. Wanneer je de klant mailt met de vraag om een beoordeling te schrijven, dan wil deze dat vaak doen. Het is belangrijk om ook de klant voordeel te laten hebben van het schrijven van de beoordeling, bijvoorbeeld door een beloning te bieden. Daarnaast is het belangrijk dat je zorgt dat het gemakkelijk is voor de klant om een goede review achter te laten. Dat bespraken we ook al bij het punt dat je hiervoor hebt doorgenomen. Ook vanuit de follow-up is het belangrijk om dit goed te verzorgen.

Biedt de reviewer ook iets

Een goede product review is heel waardevol voor jou als ondernemer. Het is dus ook geen probleem om ook de beoordelaar hier is aan over te laten houden. Dat bespraken we ook al kort bij het vorige punt. Wanneer je de reviewer bijvoorbeeld een waardebon of kortingscode biedt, dan wordt het ineens een stuk interessanter om een review te schrijven. Daardoor maak je de kans op meer goede reviews dus ook een stuk groter voor jou.